sobota, 26 września 2015

Quinoa Bordo Raz!

quinoa z fasolą i pomidorami, bez glutenu, bez laktozy, wegańskie

A dlaczego by nie pod kolor? Pewnego dnia spojrzałam na czerwoną komosę ryżową, zebrałam w kuchni wszystko co znalazłam w kolorze bordo i tak oto powstało jedno z moich ulubionych dań ;)



Składniki:

szklanka ugotowanej czerwonej kaszy quinoa
pół puszki czerwonej fasoli
1 mała czerwona cebulka
2 małe czarne pomidorki
1 łyżka oliwy z oliwek
świeża ciemna bazylia
ostra papryka (dowolna)
kolorowy pieprz
sól

Wykonanie:

Quinoę gotujemy na sypko według instrukcji :). Fasolę dokładnie opłukujemy z zalewy. Cebulkę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na oliwie, następnie dodajemy do niej fasolę, ugotowaną quinoę i obrane ze skórki pokrojone w dużą kostkę pomidory, dusimy chwilę, na niewielkim ogniu, żeby wszystko się podgrzało, ale nie za długo, żeby składniki nie rozpadły się. Doprawiamy solą, tłuczonym pieprzem, świeżą bazylią i ostrą papryką (ja dodałam amazońską papryczkę czereśniową ze słoika, ale w Polsce jest pewnie nieosiągalna, więc można zastąpić inną świeżą, suszoną, lub mieloną). Smacznego!

4 komentarze: