piątek, 23 marca 2018

Wiosenna krucha tarta z warzywami i owczym serem (bez glutenu)

Bardzo lubię wiosnę w kuchni, jest inspirująca. Robi się zielono, kolorowo, pojawiają się soczyste młode warzywa, a te które jeszcze nie zdążyły wyrosnąć można dodać mrożone. Dziś przygotowałam dla Was piękną tartę z zielonymi szparagami, porem, fioletowymi ziemniakami, wykorzystałam również mrożone różyczki brokuła i groszek Hortex oraz kukurydzę z puszki. Całości dodaje smaku wyrazisty owczy ser typu Queijo de Nisa przywieziony z Portugalii, ale możecie też wykorzystać nasz polski oscypek. Upieczoną tartę skropiłam sosem winegret i posypałam czarnuszką. Pycha!

Składniki:

60 gram mąki z quinoy
60 gram skrobi ziemniaczanej
50 gram mąki kasztanowej
2 duże jajka
80 gram gęsiego tłuszczu (można zastąpić smalcem, lub masłem)
garść kukurydzy z puszki
kilka zielonych szparagów
kawałek pora (kilkanaście plasterków)
5 niedużych fioletowych ziemniaków
50 gram sera owczego
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka naturalnego octu jabłkowego
czarnuszka
kolorowy pieprz
sól


Wykonanie:

Fioletowe ziemniaki gotujemy w mundurkach, studzimy i obieramy. Brokuł i szparagi gotujemy na parze 10 minut i studzimy. Groszek rozmrażamy. 
Mąkę przesiewamy przez sitko, dodajemy jajko, szczyptę soli i tłuszcz gęsi. Zagniatamy ciasto, zawijamy je w folię i odstawiamy na pół godziny. 
Ser trzemy na tarce o dużych oczkach i mieszamy z drugim jajkiem, doprawiamy, świeżo zmielonym pieprzem. 
2 ziemniaki kroimy na cienkie plastry, resztę na grubsze kawałki. Wylepiamy ciastem foremkę, dno nakłuwamy widelcem i układamy na nim cienkie plasterki ziemniaków. Wkładamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Następnie wyjmujemy tartę, na dno wykładamy ser zmieszany z jajkiem, na nim układamy warzywa doprawiamy solą i pieprzem. Wkładamy do piekarnika na kolejne 25 minut. 
Z oliwy i octu robimy sos, którym skrapiamy gotowe danie, posypujemy je czarnuszką i gotowe :)

4 komentarze:

  1. Rzeczywiście wyglada wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owczego sera nigdy nie jadłam, ale kusi mnie jego smak :) Szczególnie w takiej pięknej tarcie.
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda. I bardzo podoba mi się dodatek mąki kasztanowej w spodzie, uwielbiam tę mąką i jutro chyba zrobię z niej placki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zieleń z fioletem wygląda pięknie :) 100% wiosny :D

    OdpowiedzUsuń