czwartek, 29 października 2015

Dyniowo - pomidorowa zupa krem z quinoą



Jakżeby mogło być coś innego przed Halloween, jak nie dynia. Przerobiłam moją ulubioną zupę z dyni na wersję quinową - zamiast ziemniaków dałam ziarno komosy ryżowej, zmiksowałam na krem posypałam czarnuszką i też jest pyszne.

Składniki:

10 łyżek ziarna quinoy
500 gram miąższu dyni (ja użyłam piżmowej)
300 gram pomidorów
1 cebula
700 ml wody
1 łyżka masła, lub oleju roślinnego (w wersji wegańskiej i bez laktozy)
sól
pieprz

Wykonanie:

Cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na maśle (lub oleju), aż się zeszkli. Dodajemy do niej pokrojoną w grubą kostkę dynię, solimy delikatnie i dusimy pod przykryciem, aż dynia trochę zmięknie. Zalewamy wrzątkiem i dosypujemy wypłukane wcześniej ziarno quinoy. Gotujemy 20 minut doprawiamy solą, Wrzucamy pokrojonego w kostkę pomidora i gotujemy kolejne 10 minut. Studzimy, blendujemy na krem, ponownie podgrzewamy i serwujemy z ulubionymi dodatkami, polecam z pietruszką, lub ziarnem czarnuszki :)


1 komentarz: