wtorek, 12 września 2017

Zupa krem z żółtych pomidorów i dyni piżmowej z czerwoną quinoą i szczawikiem zajęczym

Nie ma nic lepszego u progu jesieni, jak sezonowa zupka :) Dziś postawiłam na kolor, ale smak też niczego sobie ;) Zupa jest bardzo prosta, z kilku składników z dodatkiem czerwonej quinoy i szczawiku zajęczego z mojego balkonu ;) Danie bez gluten, bez laktozy, wegańskie i bez cukru, a jakie pyszne!

Składniki:

pół szklanki ugotowanej czerwonej quinoy
1 nieduża dynia piżmowa (około 750 gram)
350 gram żółtych pomidorów
1 cebula
2-3 łyżki oliwy z oliwek
czerwony szczawik zajęczy  do ozdoby
kilka kropel ulubionego ostrego sosu (np. piri - piri,  lub aji lima
woda (około 700 ml do 1 litra)
pieprz
sól

Wykonanie:

Warzywa obieramy i kroimy w kostkę (z dyni usuwamy też gniazdo nasienne). Cebulkę należy zeszklić na oliwie z oliwek, następnie dodać dynię, lekko posolić i dusić na małym ogniu pod przykryciem, aż zmięknie, mieszając od czasu do czasu. Zalewamy cebulkę i dynię gorącą wodą i gotujemy około 5 minut. Ilość wody zależy od konsystencji jaką chcecie uzyskać, jeśli krem ma być bardzo gęsty dodajemy trochę mniej, ja zawsze robię to "na oko" więc ilość jest szacunkowa. Następnie dodajemy pomidory i gotujemy kolejne 5 - 10 minut, doprawiamy solą, pieprzem i ostrym sosem. Gdy zupa trochę przestygnie, blendujemy, ją na krem, podajemy z czerwoną quinoą i szczawikiem zajęczym. Smacznego!

15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię zupy z dyni, ale w takiej wersji jeszcze nie jadłam. Chętnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio robiłam zupę z dyni, ale bez pomidorów :) Ciekawa jestem, jaki ma smak ten szczawik zajęczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten szczawik zajęczy dodaje niesamowitego uroku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. szczawik zajęczy - przysmak z dzieciństwa:) do zupy jeszcze go nie dodawałam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczawiku nigdy nie jadłam:( ale się skubany wpasował kolorystycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tę odmianę pomidorków! Pięknie się prezentuje i smakuje świetnie. Chętnie skusiłabym się na miseczkę takiej pomarańczowej zupki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny kolorek zupy, wygląda na baaardzo apetyczną :) a serwetka z liskami skradła moje serce :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie zupy to ja kocham!!! Jest po prostu pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny kolorek i na pewno pyszna zupka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna zupa, a szczawik po prostu uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super brzmi, chyba spróbuję:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubimy dynie piżmową ale takich pięknych pomidorków jeszcze nie widziałyśmy :) No i te kwiatuszki <3 taka zjadliwa dekoracja nam pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealna jesienna zupa :)
    Szczawiku nigdy nie jadłam a wygląda tak uroczo ^_^

    OdpowiedzUsuń