czwartek, 21 września 2017

Bezglutenowe ciasto ze śliwkami i kardamonem

Od kiedy pojawiły się wszędzie śliwki węgierki, rosła moja ochota na placek z tymi pysznymi owocami. Zrobiłam eksperymentalne ciacho i całkiem się udało, więc podaję przepis. Do ciasta dodałam trochę kardamonu, bo bardzo lubię go zestawiać ze śliwkami i odrobinę kurkumy, żeby podkręcić kolor, wierzch posypałam pudrem z liofilizowanej czarnej porzeczki :)

Składniki:

40 gram mąki quinoa
30 gram mąki ziemniaczanej
30 gram mąki z tapioki
20 gram mąki ryżowej
3 jajka
80 ml oleju
75 gram erytrolu, lub ksylitolu
50 gram miodu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki kardamonu
pół łyżeczki kurkumy
4 śliwki węgierki
szczypta soli
puder z liofilizowanej czarnej porzeczki (opcjonalnie)

Wykonanie: 

Mąki mieszamy razem z sodą i przesiewamy przez sitko. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na gęstą pianę. Żółtka ucieramy z erytrolem i miodem, a następnie dodajemy stopniowo mąkę , przyprawy i olej miksując na wolnych obrotach. Utartą masę mieszamy z ubitymi białkami. 
Niewielką silikonową keksówkę (można też użyć zwykłej metalowej) wykładamy papierem do pieczenia i wlewamy do niej ciasto, rozprowadzamy równomiernie i na wierzchu układamy  połówki śliwek. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 35 minut. 
Gdy ciasto jest gotowe odstawiamy je do przestygnięcia, na koniec posypujemy pudrem z liofilizowanych czarnych porzeczek. Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Na takie ciasto to ja mam ochotę. Częstuję się do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bosko! Teraz śliwki są takie smaczne, e w tym cieście musiały być obłędnie słodkim dodatkiem :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam śliwki, więc ciasto biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne ciasto, zazdroszczę Ci tych zapachów, które unosiły się w kuchni podczas pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyrosło :) A samego kardamonu nigdy ani nie wąchałam, ani nie używałam - jedynie w mieszankach przypraw korzennych. Ciekawa jestem jego aromatu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię ciasta ze śliwkami. A puder z liofilizowanej porzeczki na wierzchu to świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak wyrosło! Ciasto ze śliwkami już pomału śni nam się po nocach ale jeszcze nie trafiłyśmy na smaczne śliwki :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle dobrych rzeczy w tym cieście!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto na pewno pyszne i pachnące kardamonem, mniamm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto ze śliwkami to u mnie obowiązkowy jesienny wypiek :D To wygląda przepysznie :) Oj, zjadłabym je w towarzystwie dobrej kawy :D

    OdpowiedzUsuń