wtorek, 2 sierpnia 2016

Zupa z cukini i jarmużu z quinoą i pesto

Prosta zupa w sam raz na lato. Sezon na cukinię w pełni, wiec połączyłam ją z jarmużem, który akurat zalegał w lodówce, zagęściłam quinoą, doprawiłam pesto i takie oto cudo wyszło :)

Składniki:

1/3 szklanki ziarna białej quinoy
1 mała cukinia
pęczek jarmużu
1 mała czerwona cebulka
2 łyżki pesto
2 łyżki klarowanego masła
sól
pieprz
1 litr wody

Wykonanie:

Quinoę dobrze jest namoczyć wcześniej na godzinę lub dwie, a następnie dobrze przepłukać. Cebulkę kroimy w kostkę i dusimy na maśle, dodajemy posiekany jarmuż i dusimy go razem z cebulą, w tym czasie kroimy cukinię na ćwierć plasterki i dorzucamy do pozostałych warzyw. Chwilę razem mieszamy wszystko, a następnie zalewamy wrzątkiem, dodajemy quinoę i gotujemy, aż wszystkie składniki zmiękną. Doprawiamy solą i pieprzem, na koniec dodajemy pesto (może być domowe, lub gotowe ze słoika, byle bezglutenowe i z dobrym składem). Zupę blendujemy (niezbyt dokładnie) i gotowe.

3 komentarze:

  1. Kolor przepiękny i na pewno idzie w parze z świetnym smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo zdrowie! Cukinia i pesto w zupie to dla mnie coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie również pesto w zupie to nowość, muszę koniecznie wypróbować przepis. Ciekawi mnie bardzo smak zupy :)

    OdpowiedzUsuń