piątek, 25 sierpnia 2017

Sorbet Bellini z ekspandowaną quinoą i miętą

Ten sorbet jest inspirowany weneckim drinkiem Bellini, którym zachwyciłam się ostatnio na blogu Facet i Kuchnia :) TU znajdziecie przepis na niego. Co prawda doczytałam, że tradycyjnie dodaje się jeszcze kilka malin, aby drink zyskał różowy odcień, ale mi chodziło o taki efekt kolorystyczny jak koktajl u Szymona. Wyglądał tak zachęcająco, że od razu pomyślałam, iż lody o takim smaku będą maksymalnym orzeźwieniem w upały i nie myliłam się ;) Sorbet podałam z ekspandowaną quinoą i świeżymi listkami mięty. Pycha!

Składniki:

kilka łyżek ekspandowanej quinoy (według uznania, u mnie 1-2 łyżki na porcję)
6 białych brzoskwiń "UFO"
300-350 ml prosecco 
świeże listki mięty

Wykonanie:

Miskę od maszynki do lodów wkładamy na 24 godziny do zamrażarki. Wieczorem, obieramy brzoskwinie, usuwamy pestki, a biały miąższ starannie blendujemy, powstały w ten sposób mus i butelkę prosecco chłodzimy przez noc w lodówce. Następnego dnia mieszamy mus brzoskwiniowy  i prosecco i wlewamy do maszynki do kręcenia lodów. Gdy sorbet jest już gotowy podajemy go z ekspandowaną quinoą i listkami mięty. W razie potrzeby można go bardziej zmrozić, wkładając jeszcze na parę godzin do zamrażarki. 
Polecam gorąco!

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam sorbety :) Są mega pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę nieskromnie przyznać, że był przepyszny i z chęcią zjadłabym go jeszcze raz ;)

      Usuń
  2. Ojej, jak elegancko wygląda! Z chęcią bym spróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, polecam ogromnie. Potrzeba tylko kilku składników, a jakie doznania smakowe.

      Usuń
  3. Sorbet prezentuje się bardzo smacznie -:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a myślałyśmy, że to jakieś kluski xD Ciekawy sorbet :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lekki, bardzo ciekawy deser. I do tego z moim ukochanym prosecco! Zaintrygowała mnie ta ekspandowana quinoa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę kiedyś spróbować, nigdy nie jadłam sorbetu :o!

    yollowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo orzeźwiająco :)

    OdpowiedzUsuń