poniedziałek, 5 czerwca 2017

Lody truskawkowo-rabarbarowe podane z ekspandowaną quinoą oraz podsumowanie miodowej akcji

Dziś kończy się "Miodowa Akcja na pomoc pszczołom" mam dla Was jeszcze jeden przepis z wykorzystaniem miodu, aby przypomnieć jak ważną rolę pełnią w naszym życiu te pracowite owady. Warto, abyśmy na co dzień pamiętali, że zapylają one większość zjadanych przez nas roślin. Tym razem użyłam miodu do dosłodzenia lodów truskawkowo-rabarbarowych, nie ma nic lepszego niż domowy deser, szczególnie jeśli skład jest prosty i zdrowy. 

Składniki:

4 łyżki ekspandowanej quinoy
300 g truskawek
200 g rabarbaru
2-3 łyżki miodu
kilka truskawek do ozdoby

Wykonanie:

Rabarbar kroimy na plasterki i dusimy z odrobiną wody, aż się rozpadnie, studzimy i blendujemy z truskawkami i miodem. Masę wkładamy do lodówki (najlepiej na noc, żeby dobrze się schłodziła). 
Następnego dnia kręcimy lody w maszynce (pamiętajcie, żeby dobrze schłodzić miskę), w razie potrzeby chowamy je jeszcze na jakiś czas do zamrażarki, żeby lody nabrały odpowiedniej konsystencji. 
Jeśli nie macie urządzenia do lodów można wylać masę do pudełka, włożyć na kilka godzin do zamrażarki i co pół godziny dokładnie mieszać. 
Gotowe lody podajemy z ekspandowaną quinoą i świeżymi truskawkami, można też dodać kilka listków mięty.
MIODOWA AKCJA na pomoc pszczołom  
Jak wspomniałam, zakończyła się "Miodowa Akcja" chciałabym serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom, bardzo podobały mi się nie tylko przepisy, ale również wasza wrażliwość. Akcja trwała od 15 maja do 5 czerwca, wzięło w niej udział 9 osób, które dodały łącznie 16 przepisów. Wszystkie znajdziecie klikając poniższe opisy. Bezglutenowcom polecam, aby te z nich, które zawierają nietolerowany rzez nas składnik przerobić po swojemu ;) Warto skorzystać z tych fantastycznych pomysłów.

12 komentarzy:

  1. Było nam niezmiernie miło wziąć udział w Twojej akcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* mi było niezmiernie miło, że wzięliście w niej udział. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wspaniałe przepisy.

      Usuń
  2. Lody uwielbiam :) Pysznie wyglądają :)
    Akcja bardzo fajna :) Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lody wyglądają przepysznie! Koniecznie muszę spróbować! Tobie również dziękuję za zorganizowanie akcji uwrażliwiającej na problem masowego wymierania pszczół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, miło mi było gościć Cię w mojej akcji :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Gdy tylko odbędzie się kolejna akcja, również postaram się wziąć udział. Twoje lody prezentują się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi było miło, że wzięłaś udział w mojej akcji. Miodowa akcja była jednorazowa, ale może za jakiś czas pomyślę o innym temacie. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. mmmmmmmmmm najlepsze są te nieco roztopione ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne lodziki, idealne na upalne, letnie dni :)

    OdpowiedzUsuń