sobota, 26 grudnia 2015

Bezglutenowe kotlety mielone z quinoy i kurczaka

Te złociste kotleciki są efektem mojego testowania produktów z quinoą, które kupiłam jakiś czas temu i wrzuciłam na facebooka :) Dziś przedstawiam trzeci i ostatni z nich - bezglutenową bułkę  tartą z dodatkiem komosy ryżowej. Kosztowała niestety dużo za dużo, ale skład perfekcyjny w porównaniu z innymi bezglutenowymi bułkami tartymi. Uważam ten produkt za bardzo udany i będę do niego wracać. Wykorzystałam bułkę tartą na dwa różne sposoby w trakcie jednego obiadu - do obtoczenia kotletów przed smażeniem oraz jako dodatek do skorzonery - tradycyjnie uprażoną i zmieszaną z masłem :) Wyszło pysznie, ale jak tak dalej pójdzie to będę ważyła 200 kilo.

Składniki:

2 szklanki ugotowanej białej quinoy
300 gram piersi z kurczaka
kawałek pora około 6 cm
jajko
1 łyżka masła
bezglutenowa bułka tarta z quinoą
natka pietruszki - mały pęczek
czosnek niedźwiedzi
majeranek
słodka papryka
pieprz
sól
olej do smażenia

Wykonanie:

Surowego kurczaka i ugotowaną quinoę mielimy w maszynce do mięsa. Dodajemy jajko, pokrojony w kostkę i podsmażony na maśle por, posiekaną pietruszkę. Doprawiamy według własnych upodobań czosnkiem niedźwiedzim, majerankiem, papryką, solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy, formujemy niewielkie kotleciki, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na złoty kolor. Podajemy z ulubionymi dodatkami :) u mnie gotowana skorzonera z bułką tartą i sałata z ogórkiem kiszonym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz