wtorek, 8 grudnia 2015

Bezglutenowy makaron penne z quinoą podany z sosem bolońskim


Dzisiaj prostota, klasyka i nawet zdjęcie oszczędne w kompozycji ;) Ci z Was, którzy obserwują moją stronę na Facebooku, wiedzą, że niedawno kupiłam kilka produktów z quinoą w składzie i obiecałam je przetestować ;) Na pierwszy ogień poszedł makaron penne ;) oczywiście po bolońsku, bo pomijając fakt, że to najbardziej oczywisty sos do makaronu, to jeszcze idealny na grudniową pogodę. Makaron jak na bezglutenowy jest całkiem przyzwoity, a w tej wersji wyszedł pyszny :)

Składniki:

1 opakowanie bezglutenowego makaronu penne z quinoą
350 - 400 gram mielonej wołowiny
1 duża cebula
1 duża marchew
2 ząbki czosnku
1/2 szklanki rosołu lub wywaru warzywnego
3 łyżki oliwy z oliwek
3 pomidory
oregano
bazylia
pieprz
sól
parmezan do posypania

Wykonanie:

Makaron gotujemy al dente w dużej ilości wody z dodatkiem soli i oliwy. Cebulę drobno siekamy, a marchewkę obieramy i ścieramy na tarce na średnich oczkach. Mięso podsmażamy na oliwie z oliwek, dodajemy cebulę i marchew, chwilę smażymy. Następnie dorzucamy przeciśnięty przez prasę czosnek i zalewamy wszystko rosołem. Dusimy, a gdy rosół odparuje, wrzucamy pokrojone w drobną kostkę pomidory (obrane ze skórki) i przyprawy. Gdy pomidory się rozpadną, a sos uzyska pożądaną konsystencję, zdejmujemy go z ognia. Podajemy z makaronem i posypujemy startym parmezanem (ja akurat nie miałam, więc starłam trochę serka babybel).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz