wtorek, 15 grudnia 2015

Pasta kanapkowa z quinoy i czerwonej soczewicy z wędzona papryką

          Dziś dalszy ciąg testowania produktów z komosą ryżową, które ostatnio kupiłam. Otworzyłam paczkę bezglutenowego chrupkiego pieczywa z quinoą i zajrzałam do lodówki. Znalazłam tam kiszone ogórki i postanowiłam zrobić pastę kanapkową, którą mogłabym chrupiące kromeczki posmarować, a później przybrać plasterkami ogórka. Pasta powstała z białej quinoy, czerwonej soczewicy, została przyprawiona czosnkiem i mieloną, ostrą, wędzoną papryką, którą produkuje się od kilkuset lat, według tej samej receptury w regionie Extremadura w Hiszpanii. Całość wyszła super, choć pieczywo było tak chrupiące, że aż za bardzo, ale jak na bezglutenowe to i tak całkiem niezłe ;)

Składniki:

pół szklanki ugotowanej białej quinoy
szklanka ugotowanej czerwonej soczewicy
1 ząbek czosnku
łyżeczka mielonej wędzonej papryki (wersja ostra)
sól

Wykonanie:

Quinoę i soczewicę mieszamy, dodajemy do nich paprykę i przeciśnięty przez praskę czosnek, blendujemy na jednolitą masę i doprawiamy solą według uznania. Smarujemy kromeczki, układamy na wierzchu plasterki kiszonego ogórka, lub inny ulubiony dodatek i gotowe.

2 komentarze:

  1. Poproszę o namiar na bezpieczną paprykę wędzoną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam "La Chinata" jest opisana jako produkt bezglutenowy, ma certyfikat chronionej nazwy pochodzenia, skład 100% wędzona papryka :)

      Usuń