niedziela, 9 października 2016

Ogórki nadziewane quinoą z sosem chimichurri

Sos chimichurri to nie tylko świetny dodatek do steków, super sprawdza się do różnego rodzaju placuszków i przystawek, a jak mi go za dużo zostaje to polewam nim sałatki. Tym razem przygotowałam wydrążone ogórki nadziewane białą quinoą wymieszaną z chimichurri, wyszła z tego świetna przekąska, którą można bardzo szybko przygotować, w razie niespodziewanych odwiedzin, albo podać jako przystawkę, przed obiadem. 

Składniki: 

1 szklanka ugotowanej białej quinoy
3 duże ogórki
pół pęczka kolendry
pół pęczka natki pietruszki 
1 ząbek czosnku
150 ml dobrej oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
3 łyżki naturalnego octu jabłkowego
5 ostrych papryczek aji charapita (można użyć innych)
sól

Wykonanie:

Siekaną zieleninę i rozgniecione papryczki, i przeciśnięty przez praskę czosnek mieszamy z oliwą z oliwek i octem, doprawiamy solą. Powstały w ten sposób sos mieszamy z quinoą. Ogórki obieramy , kroimy na grube kawałki i wydrążamy do połowy zagłębienie, w którym umieszczamy farsz z quinoy i chimichurri. Gotowe!

Nie tylko Sylwester - bezglutenowe przekąski imprezowe

3 komentarze:

  1. Ogórki nadziewane? Mamamia! Nigdy nie jadłam takiego wynalazku :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię faszerowane warzywa, choć jeszcze nigdy nie myślałam o faszerowanych ogórkach.
    Zrobiłam pewien postęp - kupiłam wreszcie komosę ryżową i teraz wybierać co najpierw najlepiej z niej sporządzić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześlicznie wyglądają! Musimy kiedyś zrobić na przekąskę dla gości :D

    OdpowiedzUsuń