niedziela, 18 czerwca 2017

Spring rolls z quinoą, chia, truskawkami i poziomkami

Jak tu nie kochać letnich owoców i superfoods? Ich połączenia są przecież genialne. Dziś lekka i zdrowa przekąska, która z powodzeniem może zastąpić deser, sprawdzi się na spotkaniach rodzinnych, imprezach i kawie z przyjaciółką :)  W papier ryżowy zawinęłam białą quinoę, nasiona chia, truskawki i poziomki, do ozdoby użyłam jadalnych kwiatów ogórecznika, które bardzo polecam, ze względu na delikatny, słodki smak. 

Składniki:

1 szklanka ugotowanej białej quinoy
2 łyżki nasion chia
2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
2 łyżeczki płynnego miodu (opcjonalnie)
10 średnich dojrzałych truskawek
15 poziomek
3 arkusze papieru ryżowego
kwiaty ogórecznika

Wykonanie:

Quinoę mieszamy z nasionami chia, olejem kokosowym i miodem (jeśli lubicie słodkości, ja wolę bez miodu). Następnie dodajemy pokrojone w drobną kostkę truskawki i ćwiartki poziomek. Wszystko delikatnie mieszamy. Papier ryżowy zwilżamy i gdy zrobi się elastyczny, nakładamy na niego farsz z quinoy, chia i owoców. Zwijamy tak jak sajgonki, lub krokiety. Następnie każdy rulonik przekrawamy ostrym nożem na 4 części układamy na talerzu, półmisku, czy co tam mamy pod ręką ładnego do serwowania ;) ozdabiamy kwiatami ogórecznika. Ja dodałam jeszcze poziomki i posypałam wierch nasionami chia :) było pyszne, polecam!

14 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo fajnie i z moimi ulubionymi truskawkami :) Na pewno jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne i takie proste w przygotowaniu :) Papier ryżowy jest super! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Potrafisz przepięknie zaprezentować potrawy na talerzu <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne połączenie :) Nic tylko zajadać się takimi zdrowymi słodkościami ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ to cudownie wygląda bosko ja poproszę troszeczkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Na słodko spring rollsów jeszcze nie jadłam. Muszę nadrobić zaległości, bo prezentują się smakowicie!!! :)

    OdpowiedzUsuń